חוות דעת רפואית משפטית הרדמה

התמחות בהרדמה מאפשרת לרופא מקצועי להציג את ממצאיו כחלק מחוות דעת משפטית. במאמר הבא נסביר מתי זה רלוונטי, מהי חוות דעת רפואית משפטית הרדמה ומה מאפיין אותה
חוות דעת רפואית משפטית היא מסמך שנכתב על ידי רופא מקצועי כחלק מתביעה בגין נזקי גוף או רשלנות רפואית. מנגד, ייתכן וגם ההגנה תבחר להגיש חוות דעת רפואית משפטית מטעמה וזאת על מנת לבסס את עמדתה בפני בית המשפט. בכל מקרה, חוות הדעת נחשבת כלי יעיל מבחינה משפטית כי היא מאפשרת לשופט לבחון את הסוגיה באופן מקצועי ואובייקטיבי.
עם זאת, יש מטבע הדברים הבדלים בין סוגים שונים של חוות דעת. רוב ההבדלים נובעים מכך שלכל תחום התמחות רפואי יש מאפיינים שונים. בין היתר, חוות דעת רפואית משפטית הרדמה שנכתבת על ידי רופא מרדים שונה לגמרי מחוות דעת רפואית משפטית שנכתבת על ידי אורטופד. מבחינת התובע והנתבע, הדבר החשוב בהקשר הזה הוא למצוא את הרופא המתאים שיכתוב עבורו את חוות הדעת.

כך מוצאים חוות דעת רפואית משפטית הרדמה

הבעיה מתחילה בכך שיש מספר קטן יותר של רופאים מרדימים מאשר רופאים בתחומים אחרים. כאן נתבע או תובע זקוקים למסמך מהסוג של חוות דעת רפואית משפטית הרדמה, הם עלולים להיתקל בקשיים. מצד שני, יש דרכים לפתרון והנה כמה מהן:
א. התייעצות עם עורך דין — הדרך הכי טובה למצוא חוות דעת רפואית משפטית הרדמה היא להתייעץ עם עורך דין. כדאי שעורך הדין יתמחה בנזקי גוף או רשלנות רפואית ושיהיה לו ניסיון קודם עם הצגת חוות דעת רפואית בפני בתי משפט. למעשה, ייתכן ולעורך דין מנוסה כזה יהיו גם קשרים אישיים עם רופא מרדים ואותם הוא יוכל להפעיל כדי לבקש ממנו לנסח חוות דעת משפטית בתוך זמן קצר.
ב. ניסיון בתחום התביעה או ההגנה — גם הניסיון הספציפי של הרופא המרדים רלוונטי לצורך ניסוח חוות דעת רפואית משפטית. ככל שלרופא המרדים יש יותר ניסיון, כך סביר להניח שחוות הדעת תהיה מקיפה ומשכנעת. מבחינת בתי המשפט, חוות הדעת הרפואית היא הדרך היחידה לבחון את הסוגיה באופן שלא יכלול הטיות.
ג. השוואת מחירים — מומלץ להתייחס לסוגיית המחיר כאשר מחפשים חוות דעת רפואית משפטית הרדמה. טווח המחירים יכול להתחיל באלפי שקלים ולהגיע לעשרות אלפי שקלים, מה גם שהוא מושפע מפרמטרים כמו מורכבות המקרה, תחום ההתמחות ומורכבות התיק מבחינה משפטית.
בסופו של דבר, חוות דעת רפואית משפטית הרדמה היא ככל הנראה מסמך שאי אפשר לוותר עליו בתביעות מסוימות. אם התביעה עוסקת בנזקי גוף או ברשלנות רפואית בעקבות הרדמה, אין תחליף לחוות דעת של רופא מקצועי. לפיכך, יש לנסח בקפידה מסמך כמו חוות דעת רפואית ולבדוק מי חתום עליה.
המאמר " חוות דעת רפואית משפטית הרדמה" פורסם לראשונה ב דר מיכאל סברדלוב חוות דעת רפואית משפטית מדיום
medium.com/@drsverdlov11 february,13,2018 via

https://medium.com/@drsverdlov11/%D7%97%D7%95%D7%95%D7%AA-%D7%93%D7%A2%D7%AA-%D7%A8%D7%A4%D7%95%D7%90%D7%99%D7%AA-%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%98%D7%99%D7%AA-%D7%94%D7%A8%D7%93%D7%9E%D7%94-b403ea19c809

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דר מיכאל סברדלוב חוות דעת רפואית משפטית

עבודה בתור רופא לחוות דעת רפואית