חוות דעת רפואית משפטית בהחייאה


כתיבת חוות דעת רפואית משפטית בהחייאה יכולה להיות רלוונטית לשלל מקרים ותביעות משפטיות. במאמר הבא נציג את הנסיבות הללו ונבין מה מיוחד בהן
חוות דעת רפואית משפטית היא מסמך שמנוסח בכל תביעה שקשורה למקרים של רשלנות רפואית או נזקי גוף. החוק בישראל מחייב הגשת חוות דעת מן הסוג הזה, מתוך הבנה שגם לשופט המנוסה ביותר אין את הידע הרפואי והמקצועי הנדרש כדי להכריע בסוגיה. מעבר לכך, הגשת חוות הדעת היא כלי יעיל בקביעת פיצויים עבור התובע או בניסוח כתב הגנה.
השאלה המתבקשת היא מתי יש צורך בהגשת חוות דעת רפואית משפטית בהחייאה. על פניו נדמה שהחייאה היא פעולה שאינה מסוכנת, מה גם שאת התביעות המשפטיות מגישים בדרך כלל בגין רשלנות רפואית או נזקי גוף לאחר תאונת דרכים או אירוע בטיחות בעבודה. בפועל, הגשת חוות דעת רפואית משפטית על ידי רופא שמתמחה בהחייאה היא שכיחה מכפי שנהוג לחשוב.
מתי פונים לרופא שמתמחה בהחייאה?
בקשה לכתיבת חוות דעת רפואית משפטית מוגשת טרם הגשת התביעה, מתוקף צו בית משפט או כחלק מניסוח כתב הגנה. בין היתר, אלו חלק מהמקרים שבהם יש צורך במעורבות רופא שמתמחה החייאה:
א. רשלנות רפואית בגלל החייאה — רשלנות רפואית מוגדרת מבחינת החוק כאירוע שבו הרופא מתרשל בתפקידו וגורם נזק למטופל. אם הנזק או האירוע כללו החייאה, התביעה תצטרך מטבע הדברים להציג חוות דעת רפואית ומשפטית שתומכת בטענות שלה.
ב. תביעה נגד בתי חולים — יש מקרים רבים שבהם פצועים מתאונות דרכים מפונים מהשטח אך עוברים החייאה בצורה לא תקינה. אם אותה החייאה אף גורמת לנזק כאשר היא מתרחשת בין כתלי בית החולים, ניתן לתבוע אותם.
ג. תביעה לקבלת פיצויים מחברת ביטוח — חברות ביטוח פרטיות מכסות במקרים מסוימים תביעות מכוח פוליסת תאונות אישיות, אובדן כושר עבודה ועוד. בתוך כך, ייתכן והמקרה שנדון בבית משפט קשור לנושא של החייאה. כאן השאיפה היא להשתמש במסמך כמו חוות דעת רפואית משפטית בהחייאה על מנת להבהיר את הסיטואציה לשופט ולשכנע אותו.
הבדלים בין חוות דעת רפואיות
הדוגמא של חוות דעת רפואית משפטית בהחייאה מראה כיצד משתמשים במסמך הזה כחלק מכתב הגנה ותביעה. במקביל, יש מקרים רבים שבהם רופאים עם התמחות אחרת כותבים את חוות הדעת המשפטית ותורמים מהידע ומהניסיון שלהם. בהקשר הזה, ניתן לציין אורטופדים, רופאים מרדימים ולמעשה כל רופא שתחום ההתמחות שלו דומה לתחום שבו עוסקת התביעה.
בסופו של דבר, החייאה היא פעולה מורכבת מכפי שנהוג לחשוב וגם היא עלולה להסתבך. אם ההחייאה לא מבוצעת בצורה נכונה יש גם סיכוי לנזקי גוף שבגינם ניתן להגיש תביעה. במקרים אלו, צריך להשתמש בחוות דעת רפואית מנומקת ומקצועית שנכתבת על ידי מומחה.

המאמר " חוות דעת רפואית משפטית בהחייאה" פורסם לראשונה בדר מיכאל סברדלוב חוות דעת רפואית משפטית מדיום
medium.com/@drsverdlov11 march,30,2019 via

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דר מיכאל סברדלוב חוות דעת רפואית משפטית

חוות דעת רפואית משפטית הרדמה

עבודה בתור רופא לחוות דעת רפואית